20okt, 2022

Microsoft Ads komt nu met Microsoft Vertical Ads

Microsoft Ads blijft zichzelf ontwikkelen en onlangs hebben ze iets nieuws gelanceerd, namelijk Vertical Ads. Vorig jaar werd deze al als beta getest, maar sinds vorige maand is deze nu ook officieel voor alle klanten gelanceerd. Microsoft Vertical Ads is ontwikkeld voor diverse sectoren en branches. Dit type campagne is vooral bedoeld voor niet webshops. Bijvoorbeeld autogarages, reisorganisaties en bedrijven in de gezondheidszorg. In dit artikel leggen wij verder uit Microsoft Vertical Ads zijn en wat je ermee kan doen.

Wat zijn Microsoft Vertical Ads?

Microsoft Ads heeft dus nu iets nieuws toegevoegd aan hun advertentie-oplossingen en dat zijn Vertical Ads (verticale advertenties). Verticale advertenties van Microsoft zijn gemaakt om tegemoet te komen aan de behoeften van specifieke sectoren zoals de auto-, reis- en financiële dienstverlening. Ze gebruiken gegevens over zoekintentie, gecombineerd met een diepgaand inzicht in de behoeften van gebruikers, waardoor potentiële kopers een rijkere advertentie-ervaring krijgen. Deze Vertical Ads lijken heel veel op feed voor dynamische advertenties in Google Ads.

Zoals hierboven al omschreven zijn de advertenties bedoeld voor specifieke branches.  Deze ads maak je door een dynamische datafeeds te maken. Deze advertenties worden dan vervolgens verspreid op het Microsoft Audience Network. Voor welke branches/sectore is dit dan geschikt:

  • Automobiel
  • Kredietkaart
  • Cruises
  • Ziektekostenverzekering Professionele diensten (artsen en klinieken, verzekeringen, onroerend goed en belastingen)
  • Rondleidingen en activiteiten

Microsoft heeft deze advertentietype ontwikkelt omdat klanten in deze sectoren op verschillende type en momenten op zoek gaan naar informatie. Iemand die een bijvoorbeeld een cruise wil boeken is op een andere manier informatie aan het zoeken als iemand die een nieuwe creditcard wilt aanschaffen.

Microsoft Vertical Ads instellen

Het instellen van Microsft Vertical Ads is vrij gemakkelijk.

  1. Maak een campagne
  2. Upload een feed
  3. Instellen feed ophalen

Praktische tips voor verticale advertenties

  • Feeds: Bied een uitgebreide feed van alle beschikbare aanbiedingen. (Bijvoorbeeld uw auto-inventarislijsten of al uw professionele serviceaanbiedingen.) Omdat zoektermen worden samengesteld en afgestemd op relevante aanbiedingen op basis van de uitgebreide kenmerken van uw feed (zoals afbeeldings-URL’s), zijn ze van cruciaal belang voor het succes van uw verticale advertenties.
  • Zoekwoorden: hoewel er geen zoekwoordvereiste is, kunt u uitsluitingszoekwoorden gebruiken zoals u zou doen voor tekstadvertenties: gebruik uitsluitingszoekwoorden om ongewenste zoektermen uit te filteren. Meer informatie over uitsluitingszoekwoorden.
  • Optimalisatie: gebruik trackingsjablonen en conversiedoelen om uw verticale advertenties te optimaliseren. Leer meer.
  • Rapportage: u kunt standaard prestatierapporten downloaden door naar Rapporten > Rapporten > Prestaties > Campagne, Advertentie of Trefwoord te gaan. U heeft ook toegang tot feeditemrapportage voor verticale advertenties.
  • Targeting: stel targeting op locatie in uw campagne-instellingen in op de juiste markten om ervoor te zorgen dat advertenties in aanmerking komen voor weergave aan alle relevante klanten. We raden u aan eerst de baselineprestaties te meten en te controleren en vervolgens het rendement op de investering te verfijnen op basis van doelgroepen. Meer informatie over targeting op locatie

Waar moet je verder op letten

  • Veilingen voor verticale advertenties staan ​​los van veilingen voor tekstadvertenties. Dit betekent dat u zowel in het tekstadvertentieblok als in het verticale advertentieblok kunt weergeven.
  • Veilingen voor verticale advertenties zijn gebaseerd op kosten per klik (CPC).
  • Voor verticale advertenties die door campagnes in het zoeknetwerk worden gegenereerd, moet een afzonderlijke tekstadvertentie worden gemaakt, die in het datafeedbestand aan de verticale advertentie is gekoppeld. Raadpleeg de Help-artikelen van de afzonderlijke verticale advertenties (hierboven gelinkt) voor stapsgewijze instructies.

Wil jij ook meer uit Microsoft Ads halen of Microsoft Ads uitbesteden? Neem dan nu contact met ons op.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *