YouTube Adverteren

YouTube Adverteren

Google heeft een zeer groot bereik op potentiële klanten te vinden. Naast search, shopping en display is er zeker nog een groot kanaal om klanten te bereiken, namelijk YouTube. En natuurlijk kan jij als bedrijf ook op YouTube adverteren. Er zijn legio mogelijkheden die ja kan inzetten. Voordat je gaat starten met het adverteren op YouTube, is het van belang om een goede strategie te hebben. De eerste vraag die wij onze klanten altijd stellen: Wat is het doel? Dit is namelijk cruciaal om een goede YouTube strategie op te zetten. Vanuit dit antwoord gaan wij de strategie bepalen en starten wij met de eerste YouTube campagnes.

Plan van Aanpak

Stap voor stap werken naar het optimale resultaat

Onderzoek

Keyword en marktonderzoek. Wat zijn de meest potentiële zoekwoorden.

Target

Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten

Optimalisatie

Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.

Sit back and relax

De conversies gaan omhoog

YouTube advertising strategie

Voordat wij gaan starten met YouTube advertising willen wij weten wat het doel. Wil jij meer bereik, sales een combinatie? Dit is namelijk van cruciaal belang om een goede YouTube strategie op te zetten en om de verwachtingen te managen. In YouTube zijn er namelijk verschillende campagne type. En niet ieder campagne type is geschikt voor bijvoorbeeld meer bereik of sales. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden in diverse YouTube content. Niet alleen de content van de video’s is belangrijk, maar ook de lengte.

Op de juiste Youtube ads strategie toe te passen, is het is eerst belangrijk om te weten wie je wilt gaan targetten. Ga je heel breed of heel specifiek, zijn ze al bekend met jouw merk of wil je jouw merkbekendheid vergroten? Kortom dit is al een belangrijke keuze voor de juiste YouTube strategie. De strategie die wij toepassen is het SEE THINK DO CARE model. Met dit model ga je eerst breed adverteren om het vervolgens steeds fijner en specifieker te maken.

YouTube remarketing

Net als met Display remarketing kan je ook remarketing voor YouTube inzettend. Een groot voordeel van YouTube remarketing is dat deze potentiële klanten al op je website zijn geweest en dus al bekend zijn met jouw bedrijf. Het is dan nog wel belangrijk om in de picture te blijven bij deze klanten. Net als bij display kan je doelgroepen aanmaken om die klanten weer te bereiken. Deze doelgroepen kan je in Google Analytics of Google Ads aanmaken. Maar die kan je ook aanmaken via Shoppigminds, zodat je nog specifiekere doelgroep kunt aanmaken. Zo kan je ook Customer Match lijsten om alleen je bestaande klanten te targetten of juist uit te sluiten. Er is heel vee mogelijk met YouTube remarketing.

Ons Portfolio

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!