Iconicawear

Iconicawear is de maker van menstruatieondergoed. Via de webshop verkopen zij in diverse landen in Europa menstruatieslipjes. Door deze menstruatieslipjes te dragen zijn tampons, menstruatieverband en menstruaties overbodig geworden. Iconicawear deed al wat aan Google Ads, maar ze waren niet tevreden met de resultaten. Om de het product succesvol in Europa te lanceren zochten zij een partner die dit eerder heeft gedaan. Wij zijn super blij dat Iconicawear het vertrouwen aan ons gaf om het bedrijf succesvol te laten groeien door middel van Google Ads

Vanaf het begin was duidelijk dat Iconicawear direct in verschillende landen wil gaan uitgroeien. In Zweden hadden ze al een goede reputatie en bekendheid opgebouwd en dit willen ze ook in de andere landen. Allereerst werd er een Google Ads strategie opgesteld om te bepalen waar en met welke campagnes er werden gestart. Er werd gekozen om eerst te starten met het opzetten van Google Ads campagnes voor Noorwegen en Zweden. Al snel gingen wij dit uitbreiden naar Nederland en Spanje. Na het opzetten van diverse search, shopping en Performance Max campagnes zagen wij al een verbetering in de CPA. Ieder land heeft zijn eigen CPA om te optimaliseren. Door de juiste data met elkaar te verbinden en met het opzetten van een data studio dashboard konden wij deze KPI’s in de gaten houden en bijsturen waar nodig is. Al na een paar maanden behaalden wij de CPA en konden de budgetten worden verhoogd. Wegens dit grote succes is Iconicawear al aan het kijken om naar meer landen uit te breiden en zelfs naar landen buiten Europa!

Wij zijn super trots dat Iconicawear voor ADoptimizr heeft gekozen en samen gaan wij er een groot succes van maken. Boosting Online Sales!

  • Klant: Sinds 2022
  • Website: https://iconicawear.com/
  • Locatie: Grebbestad, Zweden
  • Sector: Detailhandel
  • Categories: Detailhandel, Google Ads, Google Analytics, Google Merchant Center, Google Search, Google Shopping, Keyword Research, Performance Max, Retail, Strategie