08sep, 2022

Performance Max: Display plaatsingen inzien en uitsluiten

Langzaamaan komen er steeds meer inzichten en optimalisatie mogelijkheden in Performance Max. Dit is nog steeds niet zo heel veel, maar nu is er toch een hele interessante bijgekomen. Het is namelijk mogelijk om plaatsingen uit te sluiten voor Display! Hieronder leggen wij uit hoe je kan zien waar jouw Perfromance Max Display ads worden vertoond en hoe je die vervolgens kan uitsluiten.

Performance Max Display Inzichten: Stap voor stap uitleg

Hieronder leggen wij uit hoe je inzichten krijgt in de display campagnes van jou PMAx campagnes.

Stap 1: Rapporten

In het tabbad Rapporten is er een mogelijkheid om deze inzichten te krijgen. Je gaat dus naar Rapporten -> Vooraf gedefinieerde rapporten (dimensies) -> Overig -> Plaatsing van performance max-campagnes.

Stap 2: Data

Vervolgens zie je onderstaand overzicht. Hier kan je dus duidelijk zien op welke plaatsingen jouw advertenties te zien zijn. In dit voorbeeld kan je zien dat er heel veel plaatsingen op mobiele apps zijn geweest. Deze mobiele apps uitsluiten kan je heel snel en makkelijk doen.

Helaas zijn er nu niet heel veel inzichten mogelijk. De vertoningen zijn nu het meest interessant. Belangrijke data zoals klikken, conversies, conversiewaarde etc. zijn nu niet inzichtelijk. Eventueel kan je nog segmenteren op labels, of plaatsingtype (webpagina of app).

Performance Max Display Uitzetten: Stap voor stap uitleg

Nu weet je hoe je kan achterhalen waar jouw display advertenties zijn vertoond. Maar nu is de vraag hoe kan je die dan uitsluiten? Dit is mogelijk en er zijn 2 manieren! Namelijk via Google Ad Editor of via de interface van Google Ads

Google Ads Editor

Zodra je de Google Ads Editor hebt geopend , ga je naar een Performance Max campagne. Zorg en dan ervoor dat je bij beheer op ‘Campagnes’ staat. Vervolgens zie je onderstaande optie. Je kan dan kiezen om het Display netwerp uit te zetten en/ogf ook de zoekpartner.

Google Ads Interface

Je kan Display ook uitsluiten in de Google Ads Interface. Hiervoor moet je een aantal stappen doorlopen.

Stap 1:

De eerste stap is om naar de plaatsingsuitsluitingen te gaan. Zorg ervoor dat je de view voor alle campagnes hebt en ga naar naar Content -> Uitsluitingen. Vervolgens selecteer je boven het blauwe pijltje voor Plaatsingsuitsluitingen.

Stap 2:

Klik op het blauwe pijltje en selecteer ‘Uitsluiten van Account’.

Stap 3:

Nu kan je aangeven welke website jij wilt uitsluiten. Ook is het mogelijk om alle Mobiele apps uit te sluiten.

Maar er zit wel een addertje onder het gras. Momenteel kan je dit alleen op account niveau doen. Dus dat wil zeggen dat deze uitsluitingen ook gelden voor de andere display campagnes in het account. Hopelijk komt daar snel verandering in!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *