Performance Max

Performance Max

Google Ads blijft zich verder ontwikkelen met nieuwe functies. Nu is het mogelijk om Performance max campagnes op te stellen. Met Performance max kan jij in één klap om alle Google kanalen adverteren! Dat wil zeggen dat jij geen aparte search, display, YouTube of shopping campagne moet opzetten. Dit klink natuurlijk allemaal fantastisch en makkelijk, maar dat is het niet. Het is namelijk van belang dat je de juiste campagnes opzet met een goed structuur. Wie wil je wel targetten en wie en welke producten of diensten, kortom, met het opzetten en optimaliseren van Performance max campagnes komt nog heel veel bij kijken.

Wat is Performance Max?

Google Performance Max is een nieuw campagnevorm in Google Ads. Met PMax adverteer je direct in alle kanalen in Google. In één campagne maak jij dus advertenties aan voor search, shopping, display en YouTube. Dat geeft direct een mogelijk om jouw bedrijf te promoten aan een grote doelgroep. Maar hier schuilt ook het gevaar in. Overal worden jouw advertenties vertoont, maar je raakt de grip kwijt in de prestaties. Het is daarom belangrijk om vooraf een goede strategie te hebben en om vervolgens de juiste Performance Max advertenties op te zetten.

Performance Max opzetten

Bij het opzetten van een Performance Max campagne komt heel wat bij kijken. Dit gaat namelijk net wat anders van bij de ‘reguliere’ search en shopping campagnes. In een campagne  kan je één of meerdere itemgroepen aanmaken. Verder moet je nog gaan bepalen welke doelgroepsignalen jij gaat gebruiken, oftewel wie krijgen deze advertenties te zien? Heb je een Webshop? Zorg er dan voor dat je ook een Google Merchant Center account hebt. Bij het opzetten van een Performance Max campagne is het van belang dat je een goede structuur maakt. Wij gaan altijd met de klant in het gesprek om te achterhalen wie jouw doelgroep is en welke producten en dienzeten zij verkopen, Zo kunnen wij een goede campagnestructuur opzetten voor de Performance Max campagnes.

foto_bart_1200

Ons Portfolio

PMax campagnes optimaliseren

Na het opzetten van PMax campagnes wil je die natuurlijk optimaliseren. Het optimaliseren van Google Performance Max campagnes werkt net wat anders dan je gewent bent bij bijvoorbeeld Search en Shopping. Je kan niet ‘spelen’ met CPC, maar je moet sturen op ROAS of CPA. Google dit doet dit door machine learning toe te passen. Dat wil zeggen dat Google kijk naar de data in het verleden en wat de verwachting is. Deze inzichten kan je als mens bijna niet meer bijhouden en door middel van het machine learning algoritme van Google haal je het beste uit Google Ads. Daarnaast is er weinig inzicht in de prestatie van PMax, maar gelukkig hebben wij daar een unieke oplossing voor! Wij krijgen meer inzicht in performance max die je anders niet krijg in de interface van Google Ads. Dit zorgt ervoor dat wij de PMax campagnes voor al onze klanten nog beter kunnen optimaliseren.

Uit de ervaring die wij de afgelopen jaren hebben opgedaan, zien wij dat shopping advertenties het beste presteren. Performance Max lijkt om het oude smart shopping, maar dan met net dan beetje extra. In mindere mate zien wij dat Performance max de voorkeur geeft aan search advertenties. Zorg er wel voor dat je zoveel mogelijk koppen en beschrijvingen maak, zodat het Google algoritme de beste combinaties toont. In mindere worden de advertenties geserveerd in display en Youtube.

Performance Max uitbesteden

Performance Max kan je heel snel opzetten, maar heeft ook heel veel instellingen waar je rekening mee moet houden. Wij zien ook bedrijven die eerste zelf zijn gestart met het opzetten van de campagne, maar later toch alles willen uitbesteden. ADoptimizr heeft ruime ervaring in het opzetten en optimaliseren van Performance Max campagnes. Daarnaast kunnen wij ook alle andere Google Ads campagnetypes opzetten. Want wij geloven niet enkel in een strategie. Zoek jij een betrouwbaar bedrijf waar jij jouw Performance Max campagnes wilt uitbesteden? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!