06dec, 2022

Google Shopping CSS partners instellen

Een aantal jaren geleden kwamen er opeen alleemaal Google Shopping CSS Partners. De EU en de prijsvergelijkers vonden dat Google te veel macht had en daar moest iets aan gedaan worden. Om hoge boetes te voorkomen kwam Google uiteindelijk meet een CSS partners. Zo konden prijsvergelijkers (en snel daarna iedereen) een Google Shopping CSS partner worden. Dit betekent dat prijsvergelijkers webshops konden helpen met Google Shopping. Onder de shopping producten verscheen dat de naam van de prijsvergelijker. Momenteel is het aantal CSS partners overzichtelijk en zijn er veel verdwenen. maar wat zijn nu precies Google Shoppings CSS partners en wat is het voordeel?

Wat is een Google Shopping CSS partner

Een Google Shopping CSS partner is een partner die jou helpt met Google Shopping. Jij kiest een partner uit die namens jou de producten op Google Shopping mag aanbieden. Als je niks verandert dan is Google standaard jouw CSS partner. Maar inmiddels zijn er tig partners. Een aantal grote partners in Nederland zijn Producthero, Beslist en Kieskeurig.

Google Shoppin

 

Korting in Google Shopping: Hoe zit dat?

Maar waarom zou je een andere Partner kiezen dan Google? Een belangrijke reden om dit te doen, is dat andere CSS partners 20% korting op jou CPC geven. Dat klink natuurlijk!  Jij krijgt dus 20% korting op de CPC en dit geeft 25% meer biedkracht. Maar hoe zit dit? Normaliter betaal je € 1,- per klik, omdat je nu bij een CSS partner zit betaal je maar € 0,80, want je krijgt 20% korting. Omdat jij nu maar € 0,80 voor ene klik betaalt heb je ook 25% meer biedkrach Het verschil van € 0,20 is namelijk 25% van  € 0,80.

Een Google Shopping CSS partner kiezen

Zodra je een andere CSS partner zoekt is het van belang of deze partner ook nog een meerwaarde bied. Sommige partners zijn ‘gratis’ en bij andere partners moet je ervoor betalen. Wij werken samen met Producthero, omdat die ook meer bieden dan alleen een koppeling voor Google Shopping, maar ook extra data aanlevert en je kan jouw Shopping feed aanpassen.

Wat ook belangrijk is om te kijken of deze CSS partner ook actief is in een land waar jij wilt adverteren, Wil jij bijvoorbeeld ook Google Shopping in Spanje starten, dan moet jouw CSS partner ook actief zijn in dat land. Denk dus ook alvast na wat jouw toekomstplannen en kies dan de meest geschikte partner. Natuurlijk kan je altijd nog wisselen. Google heeft een pagina waar je alle Google Shopping CSS partners kan vinden.

Instellen nieuwe Google Shopping CSS partner

Zodra je een CSS partner heb gekozen, moet je dit nog aanmelden. Allereerst moet je een mail sturen naar jouw nieuwe partner. Meestal stuurs deze partner een mail met daarin inde tekst die je terug moet mailen. Vervolgens vraagt de Google Shopping CSS partner om toegang tot het account. Zodra dit is geaccepteerd is alles overgezet en pak jij direct die korting! Het kan ongeveer 1 dag duren voordat alles daadwerkelijk is omgezet.

Wil jij ook direct 20% korting op de CPC? Neem dan contact met ons!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *