Google Shopping
In de afgelopen jaren heeft Google Shopping een enorme opmars gemaakt. Steeds meer bedrijven zien positieve resultaten met het inzetten van Google Shopping. ADoptimizr heeft ook jaren ervaring met optimaliseren van Shopping. Google Shopping werkt weer anders dan Google Search. Bij Google Search optimaliseer je voornamelijk op zoekwoorden, maar bij Google Shopping is dat niet het geval. Hier is het van belang dat de producten de juiste teksten bevatten en met biedingen de juiste producten promoot.
Plan van Aanpak
Onderzoek
Keyword en marktonderzoek
Target
Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten
Optimalisatie
Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.
Sit back and relax
De conversies gaan omhoog
Google Shopping opzetten
Dus Google Shopping werkt heel anders dan Google Adwords. De basis van een goede Shopping strategie is dat de productinformatie zo relevant mogelijk is. ADoptimizr helpt mee om een feed te maken die dan naar een Google Merchant Center account wordt gestuurd. Dit heb je nodig om uiteindelijk je producten te verkopen via Google Shopping. Vervolgens gaan wij in overleg welke strategie wij gaan toepassen. Meer afzet, omzet of juiste producten met hoge marge promoten. Zodra de campagnes live staan is het belangrijk om de prestaties te blijven monitoren. Bij voldoende data is de stap naar het automatiseren zo gemaakt. Ook hier zijn weer diverse mogelijkheden.