Google Adverteren

Google Adverteren

Er zijn zoveel mogelijkheden om online te adverteren, maar de meeste bedrijven gebruiken Google. Met adverteren in Google kan je op korte termijn namelijk heel snel resultaat halen. Dit hoeft niet met grote budgetten, maar die kan zelfs vanaf een paar euro per dag. De mogelijkheden in Google adverteren is eindeloos. Er zijn zoveel kanalen, mogelijkheden en instellingen dat het voor veel bedrijven lastig is om te gaan starten. En daar kunnen wij jou zeker bij helpen. Inmiddels hebben wij al meer dan 10 jaar ervaring met het adverteren in Google en weten wij alle does en dont’s.

Google Ads Adverteren

Zoals al aangeven, zijn er heel veel mogelijkheden binnen Google Ads. Voordat wij met jou aan de slag gaan, willen wij eerst weten wat jouw doelstelling is. Wil jij meer verkopen of leads, of wil jij juist meer bekendheid. Zodra deze doelen zijn geformuleerd gaan wij een sea strategie opzetten om deze doelstellingen de behalen. Dit is de blauwdruk om vervolgens de campagnes op te zetten. Samen gaan wij bepalen wat voor jou het beste is. Wij zorgen er in ieder geval voor dat alle campagnes worden opgezet. Zodra de campagnes zijn aangemaakt, zeten wij ze direct live. Maar daar blijft het voor ons natuurlijk niet bij. Wanneer je gaat starten met adverteren in Google is het van belang om het account bij te houden, maar vooral om te optimaliseren. Kortom, om succesvol te zijn in Google werken wij samen naar het optimale resultaat.

foto_bart_vierkant

Plan van Aanpak

Stap voor stap werken naar het optimale resultaat

Onderzoek

Keyword en marktonderzoek. Wat zijn de meest potentiële zoekwoorden.

Target

Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten

Optimalisatie

Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.

Sit back and relax

De conversies gaan omhoog

Google Shopping adverteren

Naast zoekwoorden kan je in Google ook adverteren op producten. Heb jij dus een webshop en wil jij meer producten verkopen, dan moet je zeker starten met Google Shopping. Met Google Shopping heb je meer zichtbaarheid in de Google zoekresultaten. Uit ervaring weten wij dat Google Shopping heel goed werkt voor webshops. Daarom adviseren wij altijd om te adverteren in Google shopping als je een webshop beheert. Wij zorgen ervoor dat de producten live komen of alleen een selectie van jouw producten. Met Google shopping targetten wij niet alleen, maar dit gebruiken wij ook voor remarkting. Als men jouw webshop verlaat, dan zie zij jouw producten op andere sites weer tevoorschijn komen. Deze strategie is zeer effectief en zetten wij ook op voor al onze klanten.

Google Performance Max adverteren

Een nieuwe functie in Google is Performance Max. Met Performance Max kan jij in een keer op heel veel verschillende Google kanalen adverteren. Zo heb jij in één klap een heel groot bereik. Deze nieuwe campagnetype is vooral geschikt voor bedrijven en webshops als je al wat langer adverteert in Google. Tevens heb je hier wel iets meer data en geld voor nodig om mee te starten. Voor onze klanten zetten wij performance max campagnes op als het budget minimaal € 20,- per dag is.

Ons Portfolio

Google Zoekwoorden

De meest gebruikte methode van Google Ads adverteren is door middel van zoekwoorden. Allereerst doen wij een zoekwoordenonderzoek om te kijken welke zoekwoorden interessant zijn. Zodra wij deze voegwoorden hebben bepaald, kunnen wij ook een inschatting maken van het benodigde budget. Aan de hand van deze zoekwoorden kunnen wij de campagnes gaan opzetten en relevante advertentie maken. Zodra dit is ingesteld kunnen zijn starten met het adverteren op zoekwoorden in Google.

Kosten Google Adverteren

Het adverteren op Google is niet gratis. Maar wat zijn dat wel de kosten voor Google adverteren? Om de kosten te achterhalen moet je dit onderverdelen in 2 categorie: Kosten aan Google, kosten aan externe.

Kosten Google

Allereest zijn er kosten om te adverteren op Google. De meeste gebruikte methode is CPC (Costs per Clik). Je betaal dus voor iedere klik naar jouw website. Mar wat betaal je nu voor een klik? Dat is moeilijk te zeggen, omdat dit kan variëren per branche. Je kan al vanaf € 0,01 adverteren, maar zit jij in de verzekeringen of hypotheken dan kan je zomaar meer dan € 10,- betalen voor een klik.

Kosten externe

Natuurlijk kan je Google Ads zelf opzetten en beheren, maar misschien ontbreekt de kennis en tijd. Dan is het mogelijk om dit uit te besteden. Dan heb je ook verschillende mogelijkheden in. Ga je dan voor een Google ads expert of kies je voor een Google Ads bureau? Beide rekenen een bedrag voor het opzetten en optimaliseren van de campagnes. Dit kan op basis van pakketten of op basis van een uurtarief. Naast het uitbesteden van de campagnes zijn er eventueel ook kosten om specifieke software pakketten aan te schaffen.

Google Adverteren uitbesteden

Wij begrijpen het als je door de bomen het bos niet meer ziet. Er komt dus heel veel bij kijken, zodra je gaat starten. Heb je hier geen tijd voor of mis je de kennis? Dan kan je adverteren in Google uitbesteden aan ADoptimizr. Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring in het opzetten en optimaliseren van advertenties in Google. Wil jij weten wat wij voor jou kunnen doen? Neem dan nu snel contact met ons op!

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!