Google Ads Optimalisatie

Google Ads Optimalisatie

Het opzetten van een een Google Ads campagnes is voor velen geen probleem. Maar zodra die live staat moet je die ook onderhouden en optimaliseren. Dat is voor velen een lastig, omdat men niet weet waar je moet beginnen. In de afgelopen jaren helpen wij ondernemers met het opzetten en optimaliseren van Google Ads campagnes. Wij kunnen alles in beheer nemen of jij wilt zelf ook nog aan de knopen draaien. Wat ons betreft is dat geen probleem. Voor een goede Google Ads optimalisatie is het van belang om ook een goede SEA strategie te hebben.

Google Ads Optimaliseren: Wat is het doel?

Alles valt of staat met een goede strategie. Zodra wij starten met het optimaliseren van Google Ads campagnes, is het natuurlijk belangrijk om te weten wat het doel is. Daarom gaan wij samen met de klant zitten wat het doel is van Google Ads. Vanuit deze gespreken komen de doelen naar voren. Hoeveel leads of meer sales? wat mag een lead of verkoop kosten? Dit zijn een paar vragen die belangrijk zijn voor een goede Google Ads optimalisatie. Daarnaast is het ook per bedrijf verschillend. Webshop marketing is iets anders dan B2B marketing,. Voor beide type bedrijven zijn er andere doelstellingen en strategieën.

Welke Google Ads kanalen optimaliseren?

Zodra het doel duidelijk is, kunnen wij gaan bepalen welke Google kanalen wij gaan inzetten. Alles via search of moeten wij ook display inschakelen? Als het om een webshop gaat dan moeten wij een feed maken voor Google Shopping. Kortom er komt nog heel veel bij kijken op Google Ads te optimaliseren, maar wij helpen jou graag verder!

foto_bart_vierkant

Plan van Aanpak

Stap voor stap werken naar het optimale resultaat

Onderzoek

Keyword en marktonderzoek. Wat zijn de meest potentiële zoekwoorden.

Target

Diverse campagnes worden opgezet om potentiële klanten te targeten

Optimalisatie

Campagnes worden constant geoptimaliseerd om het juiste rendement eruit te halen.

Sit back and relax

De conversies gaan omhoog

Wat gaan wij optimaliseren?

Wij zijn een Google Ads Agency die voor tientallen bedrijven Google Ads optimaliseren. Zodra wij toegang krijgen tot het account gaan wij eerst een Google Ads audit maken. Uit deze audit komen namelijk punten naar voren om het account te verbeteren. De audit bestaat uit een aantal quick wins die wij direct kunnen toepassen. Daarnaast komen er ook een aantal strategische doelen uit. Hiervoor is wat meer tijd nodig om te implementeren. Denk daarbij aan een branding campagne of on-site optimalisaties.

Na deze audit is er ook maandelijks beheer nodig voor optimalisaties. Google Ads blijft namelijk ontwikkelen en daarom is het van belang dat er continu verbeteringen worden doorgevoerd. De optimalisatie stopt dus niet bij een audit. De ontwikkelingen in Google Ads volgen elkaar namelijk heel snel op. Er worden nieuwe functies toegevoegd of juist oude verwijderd. Kortom, het optimaliseren van Google Ads campagnes in een continu proces wat beheert moet worden!

Ons Portfolio

Google Ads optimalisatie tips

Bij het optimaliseren van Google AdWords komt heel wat bij kijken. Daarom is het handig om wat Google Ads tips te hebben. Hieronder een aantal Google Ads optimalisatie tips

  • Doelen: Wat wil je met Google Ads gaan bereiken? Dit is namelijk de basis voor succesvolle Google Ads campagnes.
  • Focus: Kies voor 1 of 2 categorieën/diensten waar jij mee gaat starten. Dit zorgt voor meer focus in plaats van met hagel schieten.
  • Budget en Kosten: Bepaal van tevoren wat je per maand aan Google Ads wilt besteden. Het budget kan je altijd nog verhogen of verlagen
  • Zelf of uitbesteden?: Ga je Google ads beheer uitbesteden of ga je de optimalisaties zelf doen?

Daarnaast zijn er nog veel meer optimalisatie tips waar je aan moet denken. Wil jij weten wat deze tips zijn? Neem dan nu contact met ons op!

Geïnteresseerd? Neem dan nu contact op!