Blog

Google Advertenties

Google Advertenties: Wat is er mogelijk en hoe maak je een advertentie?

Google Advertenties: Wat is er mogelijk en hoe maak je een advertentie? In Google is er heel veel mogelijk en daarom zijn er ook verschillende advertenties die je kan maken. Voor ieder Google kanaal kan je advertenties maken. Moet je een tekstadvertenties maken, of heb je juist beeld of video nodig? Er is zoveel mogelijk [...]
wat zijn de google kosten

Wat zijn de kosten voor Google Ads?

Wat zijn de kosten voor Google Ads? Een van de meest populaire platformen voor online adverteren is Google Ads. Bijna ieder bedrijf adverteert in Google en jij wilt dat ook. Google Ads heeft verschillende vormen van adverteren. Met tekst advertenties komen jouw advertenties boven de seo resultaten te staan. Maar dit kan je ook met [...]

Performance Max campagnes opzetten met alleen Shopping advertenties

Performance Max campagnes opzetten met alleen Shopping advertenties Met Performance Max kan je vanuit 1 campagne op alle Google kanalen adverteren. Dit heef natuurlijk een groot voordeel dat je geen specifieke campagnes meet hoeft op te zetten per kanaal. Maar hierdoor raak je ook de 'controle' kwijt waar jij wél wilt adverteren. Voor veel webshops [...]

Performance Max inzetten voor upper funnel campagnes

Performance Max inzetten voor upper funnel campagnes Met Performance Max kan je al snel goede resultaten halen. Zodra je de de campagne opzet, duurt het niet meer zo lang of de eerste conversies komen binnen. Dat is de kracht van Performance Max, maar tevens ook de zwakte. Met PMax campagne is het moeilijk om mensen [...]

Google Ads Doelgroepen aanmaken en toepassen in jouw strategie

Google Ads Doelgroepen aanmaken en toepassen in jouw strategie Met Google Ads kan je heel makkelijk nieuwe klanten naar jouw website of webshop sturen. Maar helaas, niet alle bezoekers zorgen ook direct voor een conversie. Daarom is het belangrijk om weer in beeld te komen bij de mensen die al wel op jouw site zijn [...]

Google Ads Verificatie: Dit moet je doen

Google Ads Verificatie: Dit moet je doen Sinds een aantal maanden vraagt Google om jouw Google Ads account te verifiëren. Voorheen kon iedereen een account aanmaken en was er geen controle. Door deze verificatie is er vanuit Google een eerste stap gezet om fraudeleuze bedrijven tegen te houden. In dit artikel leggen wij uit wat [...]

Zoekpartners uitsluiten in Microsoft Ads

Zoekpartners uitsluiten in Microsoft Ads Microsoft Ads is voor veel bedrijven een welkome aanvulling in de SEA strategie. Bing heeft misschien een klein aandeel in Nederland (ongeveeer5-8%), maar kan zeker voor een uplift in conversies zorgen. Bij het aanmaken van zoekadvertenties komen de jouw advertenties ook in het zoeknetwerk van Bing en Microsoft. Maar wat [...]

Performance Max campagnes optimaliseren: 5 tips

Performance Max campagnes optimaliseren: 5 tips Performance Max is steeds een belangrijker onderdeel in het optimaliseren van Google Ads. Voor diverse klanten zetten nu ook PMax campagnes op en dit met heel veel succes. In de loop van tijd hebben wij diverse testen gedaan en zijn wij tot 5 tips gekomen om jouw PMax campagnes [...]

Google Ads conversies instellen, wat is er mogelijk?

Google Ads conversies instellen, wat is er mogelijk? Om Google Ads optimaal te laten functioneren, is het natuurlijk belangrijk om de juiste conversies in te stellen. In Google ads kan je verschillende conversies instellen. De belangrijkst vraag is: Welke conversies zijn voor jouw bedrijf belangrijk? Is het omzet, aantal conversies, CPA, contactaanvragen, downloads, bellen etc. […]

Google Ads Remarketing Tag instellen

Google Ads Remarketing Tag instellen Mensen vinden jouw webshop, maar converteren niet. Natuurlijk wil je dan op het netvlies blijven en dat doe je met retargeting. Maar je wilt niet dat ze zomaar een aantal producten te zien krijgen, maar alleen de producten die zij ook daadwerkelijk hebben gezien. Om dit voor elkaar te krijgen, [...]