Blog

Wat is de Google Ads prestatieplanner en hoe zet je die in?

Wat is de Google Ads prestatieplanner en hoe zet je die in? Wil jij weten wat de effecten zijn als je bijvoorbeeld de ROAS naar boven of naar beneden bijstelt? Dit kan je zien door gebruikt de maken van de Google Ads Prestatieplanner. Met de Google Ads prestatieplanner krijg jij inzichten wat er gaan gebeuren [...]

5 tips om Google Shopping content te optimaliseren

5 tips om Google Shopping content te optimaliseren Google Shopping is voor veel webshopeigenaren het belangrijkste kanaal voor inkomsten. Daarom is het ook van belang dat je goed rankt/vindbaar bent in Shopping. Om dit te verbeteren hebben wij 5 tips opgesteld om beter vindbaar te zijn in Shopping. En betere vindbaarheid zorgt dus ook voor [...]

Niet creatief? Performance Max komt nu met generative AI met conversational experience

Niet creatief? Performance Max komt nu met generative AI met conversational experience In PMax kan je afbeeldingen toevoegen die in Display en Youtube worden gebruikt. Maar welke afbeeldingen ga je gebruiken of heb je geen sfeerafbeeldingen? Of heb jij geen inspiratie meer om kwalitatieve goede koppen en beschrijvingen te maken? Dit probleem lost Google nu [...]
Black friday tag

Google Ads seasonality bid en budget adjustments opzetten

Voor veel webshops in Q4 het kwartaal om omzet en winst te maken. Met alle speciale koopmomenten zoals, Singles Day, Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas en kerst zijn er genoeg momenten om dit te realiseren. Tijdens deze koopmomenten is de vraag erg hoog en dan wil jij ook aanwezig zijn. Om op deze toenemende vraag […]

Google_Ads_Custom_Columns

Google Ads custom columns maken en toevoegen

In de Google Ads interface heb je direct een overzicht met alle waardevolle data. Hoeveel klikken zijn er geweest, wat was de CPC en hoeveel omzet is er gerealiseerd. En toch heb je niet altijd de juiste data om te optimaliseren. In Google Ads kan je namelijk ook custom columns (aangepaste kolommen) toevoegen. Met deze […]

Adverteren op Marktplaats en hoe plaats je een advertentie?

Je wilt jouw producten nog meer promoten. Inmiddels heb je al wat Google Ads campagnes draaien en ben je ook al begonnen met Bol.com. Maar in Nederland is er nog een groot kanaal waar jij jouw producten kan promoten, namelijk Marktplaats. Miljoenen mensen bezoeken Marktplaats om op zoek te gaan naar producten. Niet alleen tweedehands […]

SEA uitbesteden of zelf doen?

Jouw website of webshop staat live en nu wil jij jouw website gaan promoten. Daar zijn natuurlijk heel veel mogelijkheden voor en vaak wordt er gestart met online adverteren (SEA). Maar ga je dit zelf doen of moet je dit gaan uitbesteden? Wij belichten alle voor- en nadelen van het uitbesteden van SEA of dat […]

ROAS, ROI, ACoS, CPA, POAS berekenen en wat kan je er mee?

Zodra je gaat starten met online marketing, kom je ook allerlei termen tegen. Belangrijke termen die je dan tegenkomt, gaan over het optimaliseren van de prestaties. Denk daarbij aan ROAS, POAS, CPA, ROI en ACoS. Alle vijfde termen kunnen interessant zijn voor jouw bedrijf om jouw online marketingcampagnes te optimaliseren. In dit artikel leggen wij [...]
google-ads-demand-gen-campagne

Nieuw in Google Ads: Demand Gen campagnes

Eind dit jaar komt Google Ads met een nieuw campagnetype, namelijk Demand Gen campagnes. In grote lijnen is dit de opvolger van Dicaovery Ads campagnes. Discovery Ads zullen langzamerhand verdwijnen en volledig worden vervangen door Demand Gen Campaings. Wij zijn in deze nieuwe campagnetype ingedoken en leggen uit wat het is en wat het voor [...]
google ads winkelbezoeken

Winkelbezoeken instellen en optimaliseren in Google Ads: Hoe doe je dat?

Winkelbezoeken meten in Google Ads: Hoe doe je dat? Veel mensen starten online met het vinden van producten en diensten, voordat ze naar een winkel of bedrijf gaan. Met Google Ads kan je deze potentiƫle klanten benaderen met bijvoorbeeld tekst advertenties. Maar je wilt ook jouw bedrijf locatie promoten en dat kan nu met het [...]