11dec, 2020

Google Ads zoekwoorden wat is er mogelijk

Welke type zoekwoorden zijn er Je hebt nu een hele waslijst aan zoekwoorden, maar hoe zorg je er dus voor dat je wordt gevonden. Allereerst is het belangrijk om te weten dat er in Google Ads Search 4 verschillende type zoekwoorden zijn, namelijk Exact Phrase Broad Match Modified (BMM) Broad Deze 4 type hebben ieder […]

03dec, 2020

Starten met Amazon Sponsored Products

Al jaren kan je via Amazon.de of co.uk producten bestellen en begin dit jaar kwam eindelijk Amazon.nl. Helaas kon je hier nog niet adverteren, maar dat is nu wel mogelijk. Op Amazon zijn er verschillende manieren van adverteren. Amazon Sponsored Products is de meest gebruikte campagnetype. Hieronder legen wij uit hoe jij jouw eerste advertentie [...]
30okt, 2020

Google Smart Shopping de voor- en nadelen

Voor de meeste e-commerce partijen is Google Shopping het kanaal om de omzet verhogen. Echter het optimaliseren van deze campagnes kan weleens een tijdrovend klusje zijn. Je bent niet van plan om iedere dag alle biedingen na te lopen. Om niet iedere dag je biedingen nat lopen en te optimaliseren is er nu Google Smart [...]
15sep, 2020

Google Ads Extensies een must-have voor je optimalisatie

Jouw eerste campagne voor tekstadvertenties staat live. Je hebt verschillende advertentiegroepen opgezet, diverse zoekwoorden toegevoegd en relevante advertenties aangemaakt. Tevens heb je standaard cpc ingesteld en nu denk je dat je klaar bent. Je gaat kijken wat de prestaties van je advertenties zijn en dan zie je opeens een kop met 'Extensies'. En hier valt [...]
17jul, 2020

Welke tekstadvertenties zijn er voor Google Ads

Je staat op het punt om je eerste Google campagne op te zetten. Uiteindelijk heb je ervoor gekozen om te starten met Google Search. Dat betekent dat je tekstadvertenties moet gaan maken. Nu blijken er verschillende mogelijkheden te zijn. Welke advertentietypes zijn er en want kan je ermee? Welke tekstadvertenties zijn? Er zijn 3 belangrijke [...]
03jul, 2020

Discovery Ads: Wat is het en hoe zet je het in

Elk jaar brengt Google wel een aantal nieuwe functionaliteiten uit. Sinds een tijdje kan je ook een Discovery Ad campagne opzetten. Maar wat zijn discovery Ads en hoe kan je dit het beste inzetten voor jouw marketingstrategie? Wat zijn Google Discovery Ads? Google heeft verschillende kanalen waar je kan adverteren waaronder Display, Gmail en Youtube. [...]
18mei, 2020

Hoe maak je een DSA campagne

Veel mensen beginnen met het opzetten van tekstadvertenties. Daarbij is het van belang dat je weet welke zoekopdrachten in potentie veel conversies of leads kunnen opleveren. Deze zoekvolumes kan je halen uit de zoekwoordplanner van Google. Echter is er ook een andere manier om dit op te lossen en direct te adverteren in Google search. [...]